Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

Πολλαπλασιασμός ντοματιάς με κλαδιά

Το ξέρατε ότι μπορείτε να πολλαπλασιάσετε τις ντοματιές σας; Μέχρι πέρσι ούτε κι εγώ το ήξερα για να είμαι ειλικρινής αλλά έτυχε να το διαβάσω σε κάποια ιστοσελίδα του εξωτερικού, το δοκίμασα και πέτυχε!
Οπότε αν δεν έχετε φυτέψει πολλές ντοματιές ή αν θέλετε απλώς όψιμες ντοματιές είναι μια ευκαιρία να το δοκιμάσετε κι εσείς φέτος.
ntomatia kladi Πολλαπλασιασμός ντοματιάς με κλαδιάΗ διαδικασία είναι εύκολη, απλώς κόβουμε χοντρά κλαδιά από τις ντοματιές μας, μια διαδικασία που αρκετοί κάνουν ούτως ή άλλως για να δώσουν δύναμη στον καρπό, αλλά αντί να πετάξετε τα κλαδιά αυτά τα φυτεύετε στο χώμα!
Καλό είναι να το κάνετε αργά το απόγευμα και να προστατέψετε κάπως τα κλαδιά που θα γίνουν νέα φυτά από τον καυτό ήλιο για τις πρώτες ημέρες. Ποτίζετε τα κλαδιά κανονικά για να μη διψάσουν κι αυτά σιγά σιγά θα δημιουργήσουν δικό τους ριζικό σύστημα.
Το καλό είναι πως τα κλαδιά είναι ήδη ανεπτυγμένα οπότε δε θα περιμένετε πολύ μέχρι να μεγαλώσουν οι νέες ντοματιές σας.
Το πείραμα πολλαπλασιασμού ντοματιάς με κλαδιά το έχω δοκιμάσει και στο κτήμα μου αλλά και στις γλάστρες με ντοματιές που έχω στο μπαλκόνι και είχε επιτυχία σε πολύ μεγάλο ποσοστό.
Στη φωτογραφία βλέπετε το μητρικό φυτό ντομάτας και μια από τις ντοματιές που έκανα από κλαδιά. Η φωτογραφία είναι του προηγούμενου μήνα, τώρα ειναι μεγαλύτερα και γεμάτα ντοματούλες και τα δυο φυτά.