Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

Σπέρνω καλαμπόκι

Μετά από την μακροχρόνια εμπειρία μας στη σπορά καλαμποκιού μπορούμε να γράψουμε το απόλυτο σούπερ ντούπερ κείμενο για τη σπορά καλαμποκιού!
kalampoki Σπέρνω καλαμπόκι
Χμ οκ ας το ξαπάρουμε από την αρχή τώρα γιατί δεν είμαι καλή στα ψέμματα και δε το συνηθίζουμε άλλωστε στο SheBlogs. Σπέρνω καλαμπόκι για πρώτη φορά στη ζωή μου και δε ξέρω ποια θα είναι η εξέλιξη του ακόμα, όμως θα μοιραστώ την εμπειρία μου μαζί σας γιατί αυτό δεν είναι ένα οποιοδήποτε καλαμπόκι αλλά ένα κανονικό ξερικό ελληνικό καλαμπόκι.
Κατάφερα να βρω 8 σπυριά κανονικού ξερικού καλαμποκιού από το Πελίτι. Χρειαζόμουν ξερικό γιατί δεν έχω τη δυνατότητα να ποτίζω συχνά στο κτήμα μου. Τα δυο σπυριά τα έδωσα σε έναν γείτονα και τα 6 τα έσπειρα σε γλαστράκια για να τα μεταφυτεύσω στη Χαλκιδική. Σκοπός δεν είναι να φάω καλαμπόκια φέτος αλλά να πολλαπλασιάσω το σπόρο για τις επόμενες χρονιές ώστε να διαφυλάξω την ποικιλία στην μικροσκοπική προς το παρόν τράπεζα σπόρων μου.
Τα καλαμπόκια αγαπούν τον ήλιο και τη ζέστη γι’αυτό τα σπέρνουμε αφού φτιάξει ο καιρός την άνοιξη.
Επειδή δεν είχα περίσσιο χώμα τη μέρα που τα έσπειρα, έβαλα αρχικα τα 4 σπυριά αλλά μετά πρόσθεσα στις ίδιες γλάστρες και τα υπόλοιπα δύο (οκ βαρέθηκα να πάω να αγοράσω χώμα) χωρίς να θυμάμαι σε ποιο σημείο ήταν τα πρώτα σπυριά. Αποτέλεσμα αυτού ήταν τα δυο καλαμπόκια να μεγαλώνουν πολύ κοντά το ένα στο άλλο οπότε έπρεπε να τα διαχωρίσω.
corn seed Σπέρνω καλαμπόκι
Με το διαχωρισμό εντυπωσιάστηκα από τις πολύ μακριές ρίζες τους. Δεν είχε πάνω από 2 μέρες που φύτρωσαν τα καλαμπόκια αλλά οι ρίζες είχαν το διπλάσιο μήκος από ότι το υπέργειο τμήμα. Εδώ να προσθέσω πως τα σπυριά φύτρωσαν σε 8-10 ημέρες περίπου (ο καιρός ήταν χάλια, κρύος και έβρεχε τις περισσότερες μέρες) κι από τη στιγμή που είδαν το φως του ήλιου μεγαλώνουν τουλάχιστον 1 εκατοστό τη μέρα.
Γενικά το καλαμπόκι δε συμπαθεί τη μεταφύτευση ιδιαιτέρως, όμως αφού του έλαχε να το μεγαλώσω εγώ δεν είχε άλλη επιλογή και ακολουθεί τους δικούς μου ρυθμούς ζωής.
Όταν θα τα φυτέψω στο κτήμα δε θα τα βάλω σε μια σειρά αλλά σε 2-3 σειρές γιατί χρειάζονται το ένα φυτό το άλλο για την επικονίαση των λουλουδιών τους.
Αν βρεθούν στα χέρια σας παραδοσιακοί σπόροι καλαμποκιού σε καμία περίπτωση μη φυτέψετε σε κοντινή απόσταση και δεύτερο είδος καλαμποκιού γιατί θα επικονιάσουν το ένα το άλλο και θα χάσετε την ποικιλία σας.