Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

Να τη σπείρω τη ντοματιά από Δεκέμβρη;

Να σου πω… μπορείς να το ρισκάρεις. Εγώ το σκέφτομαι σοβαρά το ενδεχόμενο να σπείρω από τώρα ντομάτες πάντως. Με τις θερμοκρασίες που έχουμε μια χαρά θα φυτρώσουν και θα πάρουν τα πάνω τους λιγουλάκι. Ε κι αν πέσει η θερμοκρασία μετά μπορούμε να τις προστατεύσουμε κάπως με πρόχειρες κατασκευές.
ntomates Να τη σπείρω τη ντοματιά από Δεκέμβρη;
Φυσικά δε θέλω να σε πάρω στο λαιμό μου. Εγώ έχω δικό μου σπόρο να φυτέψω καμια δεκαριά στρέμματα ντομάτες αν θέλω, οπότε δε θα μου λείψει ο σπόρος αν αποτύχει το πείραμα.
Το θέμα είναι ότι ο καιρός επαναλαμβάνεται ακριβώς όπως πέρσι οπότε αν συνεχίσει έτσι ξέρουμε περίπου τι να περιμένουμε. Δηλαδή ρε παιδάκι μου περίμενα να χιονίσει στην Αγγλία για να αποδειχτεί η θεωρία μου και χιόνισε αυτές τις μέρες, τι άλλο θες να σου πω; ίδιο μοτίβο έχουμε από αρχές Σεπτέμβρη. Οπότε ρισκάρουμε. Τι είχαμε τι χάσαμε στο κάτω κάτω.
Συνήθως βάζω τους σπόρους ντοματιάς μου νωρίς εκεί στα μέσα Ιανουαρίου ώστε να φυτρώσουν μέχρι το Φεβρουάριο και να ξεπεταχτούν λίγο το Μάρτιο που τις μεταφυτεύω στο κτήμα.
Πέρσι όμως κατά τύχη φύτρωσε ένας σπόρος ντομάτας σε γλάστρα τον Οκτώβρη. Την άφησα να μεγαλώσει έτσι για την πλάκα περιμένοντας να ξεραθεί από το κρύο αλλά επιβίωσε μια χαρά με ελαφριά προστασία και ήταν θηρίο ολόκληρο όταν οι άλλες μου ντοματιές άρχισαν να φυτρώνουν.
Οπότε αν έχεις αρκετούς σπόρους ντομάτας, αποφάσισε οτι θα ρισκάρεις να κάνεις δυο σπορές. Μία τώρα πειραματική και τη δεύτερη όταν συνηθίζεις να βάζεις το σπόρο με τον νέο χρόνο. Αν πετύχει και επιβιώσει η πρώτη σου σπορά θα έχεις ντομάτες πολύ νωρίτερα από ότι συνήθως. Αν δε πετύχει βάζεις τις ντοματιές της δεύτερης σποράς σου. Δεν αξίζει λίγο ρίσκο;